Ügyfélszolgálat elérhetősége:
E-mail: ugyfelszolgalat@nkhv.hu , info@nhkv.hu
Telefon: 06 1 999 64 64
Posta cím: 1300 Budapest, pf. 333
Cím: 1036 Budapest, Lajos utca 103.
Az NHKV Zrt-hez beérkező leggyakoribb kérdések alapján összeállított válaszok (Kattintson a megtekintésért)
Adatmódosítási igény bejelentése:
Az NHKV Zrt., mint a 2016. április 1-jétől teljesített hulladékgazdálkodási közszolgáltatás után kiszámlázandó díj jogosultja, a közszolgáltatók által szolgáltatott adatok alapján teljesíti számlázási és beszedési feladatait. A fentiek alapján kérjük, hogy a számlázást érintő adatváltozással (pl. név-, cím-, módosítás, fizetési mód változtatás), hulladékszállítással és egyéb technikai jellegű kérdésekkel forduljon továbbra is közvetlenül jelenlegi közszolgáltatójához, ahol készséggel állnak szíves rendelkezésére.
Változás bejelentő lapok leadása:
Kommunál-JUNK Kft.– 2510 Dorog, Bécsi út 79-81.
Ügyfélfogadás: Hétfő: 13:00-16:00
Szerda: 08:00-12:00 és 13:00-16:00
E-mail: ugyfelszolgalat@kommunaljunk.hu
Változás bejelentő adatlapok feldolgozása/számlainformációk kiadása:
Vertikál Nonprofit Zrt.– 8154 Polgárdi, Bocskai út 39
Telefon: 06-22/576-070 vagy 06-22/399-029
E-mail: penzugy@vertikalrt.hu
Számlázási ciklus:
A 2017. évtől a vonatkozó jogszabályok értelmében országosan egységes, negyedéves számlázási ciklust alkalmazunk. Az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól szóló 69/2016. (III.31.) Korm. rendelet 10.§. (2) bek. értelmében „a közszolgáltatási díjról a Koordináló szerv negyedévente állít ki számlát 15 napos fizetési határidővel”.
Pótcsekk igény:
Pótcsekk igényét kérjük az ugyfelszolgalat@nhkv.hu e-mail címre szíveskedjen megküldeni. A megfelelő beazonosításhoz legyen kedves megadni nevét és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számlája sorszámát, annak hiányában a vevő (fizető) azonosító számát és felhasználási címét, vagy vevő neve és felhasználási hely címe adatokat.
Számlamásolat igény:
Számlamásolat igényét a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számla adatainak pontos megjelölésével (vevő -fizető- azonosító és elszámolási időszak) kérjük az ugyfelszolgalat@nhkv.hu e-mail címre szíveskedjen megküldeni.
Számlakifogás:
Az NHKV Zrt. a hulladékgazdálkodási közszolgáltatóktól kapott adatok alapján végzi számlázási feladatait, ezért amennyiben a kifogás a közszolgáltatásra (ürítések száma, edényzet méret, rongálódása stb.) vonatkozik, kérjük forduljon közvetlenül jelenlegi közszolgáltatójához. Egyéb számlakifogással kapcsolatban kérjük írjon az ugyfelszolgalat@nhkv.hu e-mail címre.
Bemutatkozás
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban Ht.) 32/A. § alapján, az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására, az állam koordináló szervezetet (a továbbiakban: Koordináló szerv) hozott létre.
A Koordináló szerv az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NHKV Zrt.) 2016. január 20-án került bejegyzésre a Cégbíróságon.
Az NHKV Zrt. elsődlegesen a magyarországi hulladékgazdálkodási közszolgáltatás területileg optimalizált és szolgáltatási színvonalában egységes rendszerét hivatott kialakítani és fejleszteni, hosszútávon fenntartható finanszírozási rendszer és nullszaldós ágazati működés megvalósításával.
A Koordináló szerv által elérni kívánt célok az állami elvárásokkal összhangban kerültek meghatározásra:
- egységes, nonprofit, nullszaldós közszolgáltatási rendszer, a Koordináló szerv, az Önkormányzatok, a Közszolgáltatók és a szolgáltatást igénybe vevők részvételével
- rezsicsökkentés eredményeinek megőrzése
- az Európai Unió által előírt hasznosítási célok maradéktalan teljesítése
- a területileg optimalizált közszolgáltatás megszervezése és ellátásának biztosítása, fejlesztésekben történő együttműködés
- az ellátás biztonságának javítása mellett a lakosság részére egységes, magas színvonalú szolgáltatás biztosítása házhoz menő elkülönített (szelektív) hulladékgyűjtési rendszer széles körű kiterjesztése és hatékony működtetése
NHKV Zrt., mint Koordináló Szerv feladatai a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 32/A. § (1) bekezdés hatályos rendelkezései szerint a következők:
- meghatározza a hulladékgazdálkodás országos céljait,
- meghatározza a hulladékgazdálkodás fejlesztésének irányait,
- ellátja az önkormányzatok közötti és a regionális koordinációt,
- elkészíti az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervet, amely többek között meghatározza a közszolgáltatás ellátásának optimális területi lehatárolását és az adott területen minimálisan ellátandó közszolgáltatási feladatokat,
- megállapítja, hogy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási rendszerelem fejlesztése megfelel-e az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervnek,
- megállapítja, hogy a közszolgáltató tevékenysége megfelel-e az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Tervben foglaltaknak, és arról véleményt állít ki (a továbbiakban: megfelelőségi vélemény),
- a hulladékgazdálkodás országos szintű céljainak és fejlesztési irányainak teljesülése érdekében kialakítja az infrastrukturális erőforrások optimális használatának rendszerét;
- kezeli az önkormányzatok, önkormányzati társulások által önkéntesen vagyonkezelés körében rábízott vagyont;
- beszedi a közszolgáltatási díjat és kifizeti a közszolgáltatóknak a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megállapításáért felelős miniszter által meghatározott szolgáltatási díjat,
- kezeli a közszolgáltatás keretében keletkező kintlévőségeket